Win Rate kuvaa ohjelmallisen ostamisen voitettuja mainosnäyttöjä suhteessa kaikkiin tarjottuihin näyttöihin. Korkea Win Rate kertoo onnistuneesta mainosinventaariosta ja tehokkaasta kohdentamisesta.
Win Rate
Tuottaako digimarkkinointisi? Varaa maksuton auditointi
Win Rate kuvaa ohjelmallisen ostamisen voitettuja mainosnäyttöjä suhteessa kaikkiin tarjottuihin näyttöihin. Korkea Win Rate kertoo onnistuneesta mainosinventaariosta ja tehokkaasta kohdentamisesta.
Win Rate tarkoittaa prosenttiosuutta mainosnäytöistä, jotka on voitettu ohjelmallisen ostamisen huutokaupassa suhteessa kaikkiin tarjouksiin, joita mainostaja on tehnyt. Se on tärkeä mittari, joka antaa viitteitä siitä, kuinka hyvin mainoskampanja on onnistunut sekä kohdentamisen että mainosinventaarin näkökulmasta.
Käytännössä Win Rate lasketaan seuraavasti: Win Rate = (Voitetut mainosnäytöt / Kaikki tarjotut mainosnäytöt) × 100. Esimerkiksi, jos mainostaja osallistuu 10 000 mainoshuutokauppaan ja voittaa niistä 4 000, Win Rate on 40 %.
Korkea Win Rate viittaa siihen, että mainostajan tekemät hintatarjoukset ovat kilpailukykyisiä, ja kampanja onnistuu saavuttamaan sille asetetut tavoitteet. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi, että kohdentaminen on tarkkaa, kampanjan budjetti on tehokkaasti allokoitu ja mainosinventaari on relevanttia kohdeyleisölle.
Jos Win Rate on matala, se voi olla merkki siitä, että kampanjan strategia kaipaa optimointia. Tämä voi johtua esimerkiksi liian alhaisista hintatarjouksista, kilpailusta halutusta mainosinventaariosta tai siitä, että kohdentaminen ei ole tarpeeksi osuvaa. Tällöin voi olla hyödyllistä analysoida kampanjan kohdeyleisöä, budjettia ja strategiaa uudelleen.
Win Rate on erityisen tärkeä ohjelmallisessa ostamisessa, jossa mainokset myydään reaaliaikaisissa huutokaupoissa. Kun tätä mittaria seurataan yhdessä muiden kampanjan tehokkuutta kuvaavien lukujen, kuten klikkausprosentin (CTR) tai konversioiden kanssa, voidaan saada kokonaisvaltaisempi kuva siitä, miten kampanja toimii ja mitä sen parantamiseksi voidaan tehdä.
Tilaa uutiskirjeemme ja saat ensimmäisenä tiedon uusimmista digimaailman trendeistä, mullistuksista ja käytännön vinkeistä!
Yhä useampi etsii tuotteita, palveluita ja inspiraatiota suoraan Instagramista. Lisäksi Google nostaa optimoituja Reelsejä ja kuvia hakutulostensa kärkeen. Kun Instagram-profiili ja sisältö optimoidaan hakukoneiden logiikalla, tili voi tavoittaa täysin uusia...
Lyhytvideot ovat nyt kaikkialla, eivätkä syyttä. Nopeat, 15–60 sekunnin videot ovat nousseet keskeiseksi osaksi yritysten sisältö- ja mainontastrategioita, sillä ne tiivistävät viestin tehokkaasti, herättävät tunteita ja jäävät mieleen. Samalla ne...
Google-hakujen määrällä mitattuna suomalaisten mielestä suosituimmat kotimaiset artistit ovat Erika Vikman, Mirella ja Bess. Kotimaisista yhtyeistä suomalaisten suosikkeja ovat puolestaan KAJ, Kuumaa ja Ultra Bra. Kansainvälisten Google-hakujen perusteella tunnetuimmat suomalaisyhtyeet...
Shopify Plus -ratkaisun ansiosta suuret yritykset voivat kasvaa ilman teknisiä ongelmia. Artikkelissa kerromme, mikä on Shopify Plus ja kenelle se sopii. Lisäksi vertailemme perus-Shopifyta ja Plus-versiota mm. ominaisuuksien, suorituskyvyn ja...
Jos yrityksen verkkosivuston pääsääntöinen tehtävä on promota tai myydä omaa palvelua/tuotettaan, täytyy sen pääsääntöinen strategia olla erinomaisen ja virtaviivaisen vierailijakokemuksen luominen. Onneksi pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan. Mikäli halajat siis...
Ilmainen hakukoneoptimointi voi tuoda tuloksia jo muutamassa kuukaudessa – kunhan tiedät, mistä lähteä liikkeelle. Tärkeintä on ottaa käyttöön ilmaiset SEO-työkalut, laatia sisältösuunnitelma ja määrittää tavoitteet.
Google-hakujen määrällä mitattuna maailman suosituimmat suomalaisurheilijat ovat Valtteri Bottas, Lauri Markkanen ja Patrik Laine. Googlatuimpien suomalaisten listaus on miesvoittoinen, mutta mukaan mahtuu myös kaksi menestynyttä naisurheilijaa: Krista Pärmäkoski ja Wilma Murto....
Threads on Metan kehittämä tekstimuotoiseen viestintään keskittyvä alusta, joka on tiiviisti kytköksissä Instagramiin. Threads-mainonta on ollut saatavilla huhtikuusta 2025 lähtien, joten suomalaisilla yrityksillä on nyt erinomainen mahdollisuus tavoittaa uutta yleisöä...