Tuottaako digimarkkinointisi? Varaa maksuton auditointi

Huipulle ei ole oikotietä.

G.O.A.T. FUNNEL™

Kuten jokainen itseään kunnioittava digitoimisto, myös me olemme luoneet oman brändätyn kokonaisvaltaiseen digimarkkinointiin erikoistuneen markkinointisuppilon, G.O.A.T. Funnelin. G.O.A.T. Funnel™ on saanut inspiraationsa AIDA-funnelista, jonka perusajatuksia hyödyntäen, olemme luoneet suppilomallin joka parhaiten palvelee asiakkaitamme digitaalisessa maailmassa. AIDA-funneliin verrattuna, olemme omassa funnelissamme halunneet painottaa laadukkaiden sisältöjen ja sisällöntuotannon merkitystä.

Markkinointisuppilo – digimarkkinoinnin peruspilari numero yksi

Mikä ihmeen funneli?

Osto- ja asiakaspolku, myynti-, markkinointi- ja ostosuppilo, marketing funnel, myyntitunneli jne. Tällä rakkaalla lapsella on monta nimeä. Syystäkin, sillä markkinointisuppilot ovat kiistatta parhaimpia tapoja visualisoida ja ymmärtää asiakkaan matkaa ensimmäisestä kosketuksesta yritykseen aina ostopäätökseen asti.

Suppilo on nimetty sen muodon mukaan, joka kaventuu vaihe vaiheelta kohti ostotapahtumaa. Markkinointisuppilon vaiheet ja vaiheiden määrät voivat vaihdella eri yritysten ja tuotteiden mukaan, mutta yleisesti ottaen ne koostuvat samoista peruspilareista.

Miten se toimii?

Markkinointisuppilon, eli funnelin tarkoitus on auttaa yrityksiä ja yrityspäättäjiä hahmottamaan, miten potentiaaliset asiakkaat etenevät ostoprosessissaan ja miten markkinointistrategiaa ja sen toteutusta voidaan parantaa eri vaiheissa, jotta asiakkaat siirtyisivät sujuvasti eteenpäin suppilon eri vaiheissa.

Markkinointisuppilomalleja on monenlaisia ja niissä on vaiheita usein neljästä viiteen.

Alta löydät Wuohen oman G.O.A.T funnel™ -suppilomallin joka on luotu varta vasten palvelemaan kokonaisvaltaisen digimarkkinoinnin perustarpeita.

G.O.A.T. FUNNEL™

G.O.A.T. Funnel™ on saanut inspiraationsa AIDA-funnelista, jonka perusajatuksia hyödyntäen, olemme luoneet suppilomallin joka parhaiten palvelee asiakkaitamme digitaalisessa maailmassa. AIDA-funneliin verrattuna, olemme omassa funnelissamme halunneet painottaa laadukkaiden sisältöjen ja sisällöntuotannon merkitystä.

G.O.A.T. FUNNEL™

  • 1. Generate Awareness

    Osto- ja asiakaspolku, myynti-, markkinointi- ja ostosuppilo, marketing funnel, myyntitunneli jne. Tällä rakkaalla lapsella on monta nimeä. Syystäkin, sillä markkinointisuppilot ovat kiistatta parhaimpia tapoja visualisoida ja ymmärtää asiakkaan matkaa ensimmäisestä kosketuksesta yritykseen aina ostopäätökseen asti.

    Suppilo on nimetty sen muodon mukaan, joka kaventuu vaihe vaiheelta kohti ostotapahtumaa. Markkinointisuppilon vaiheet ja vaiheiden määrät voivat vaihdella eri yritysten ja tuotteiden mukaan, mutta yleisesti ottaen ne koostuvat samoista peruspilareista.

  • 2. Offer Value

    Kylläisessä digimarkkinoinnin maailmassa muista erottuminen vaatii useimmiten luovuutta ja kohderyhmänsä täydellistä ymmärtämistä. Mitä he haluavat, mistä he tykkäävät ja miten voisimme sitouttaa heitä, on kysymyksiä joita jokaisen markkinoijan tulisi kysyä itseltään.

    Näin onnistutaan erottautumaan kilpailijoista ja voittamaan asiakkaita puolellemme. Hyviä tapoja tuottaa lisäarvoa on esimerkiksi tuottamalla laadukasta ja kohderyhmälle kiehtovaa sisältöä, luomalla alakohtaisia oppaita sekä tarjoamalla henkilökohtaisia etuja, kuten ilmaisia kartoituksia.

  • 3. Activate

    Kun olet saanut kohderyhmäsi huomion, täytyy sinun saada heidät aktivoitumaan. AIDA-funnelissa kolmatta vaihetta kutsutaan nimellä “desire”, mutta meidän mielestämme “haluaminen” ei itsessään ole tarpeeksi konkreettinen tavoite, vaan mainonnan tehokkuuden kannalta kaikkein olennaisinta on saada asiakas toimimaan.

    Kun asiakas suorittaa mikrokonversion, kuten esimerkiksi rekisteröityy, lataa uutiskirjeen tai osallistuu webinaariin, kerääntyy tämä tieto suoraan meidän datapankkiin. Nykypäivän digimarkkinoinnissa mikään ei ole yhtä arvokasta kuin data.

  • 4. Transform Leads into Customers

    Muunna kohderyhmäsi ostaviksi asiakkaiksi. Asiakaspolut ovat kaikki uniikkeja ja yksilöllisiä. Jotkut asiakaspolut ovat hyvin lyhyitä ja suoraviivaisia, kun taas toiset saattavat olla vuosien pituisia. Tästä syystä onkin hyvin olennaista, että yritykset ja yrityspäättäjät ymmärtävät asiakkaidensa ostopolkuja yksilötasoilla.

    Kun meillä on tiedossa kuka ja ketkä kulkevat meidän ostopolkua, pystymme luomaan heille yksilöityjä ja tarkasti kohdennettua mainontaa. Tästä syystä digimarkkinointi on maailman kustannustehokkain tapa markkinoida.

wuohi vihreä herokuva

Dataa ja tekoälyä hyödyntäen kasvatamme asiakkaidemme liiketoiminnan kysynnän

Ilman dataa on vain hyviä tai huonoja arvauksia. Me huolehdimme, ettei yksikään digitaalinen kivi jää kääntämättä.

Tunne asiakkaitesi elinkaariarvo​

Asiakassuhteiden luominen vaatii usein verta, hikeä ja kyyneliä. Ehkä ei verta kuitenkaan, mutta ainakin aikaa, rahaa ja energiaa. Siitä huolimatta monet yritykset keskittävät edelleen panoksensa mielummin uusien asiakkaiden hankintaan kuin nykyisten huolehtimiseen ja tuntemiseen. Tämä on tavallaan hyvin ymmärrettävää, mutta samalla myös joksenkin hullunkurista. Kun olemme jo kerran onnistuneet vakuuttamaan asiakkaan maksamaan meidän tuotteistamme tai palveluistamme, on kynnys uudelle ostotapahtumalle paljon pienempi ja ostopolku paljon lyhyempi. Jos siis asiakas on ollut tyytyväinen saamaansa tuotteeseen tai palveluun.

Siksi jokaisen yrityksen tulisi tuntea kuinka paljon yksittäinen asiakas tulee suurinpiirtein tuomaan tuloja yritykselle koko asiakassuhteensa aikana. Tämä auttaa priorisoimaan resursseja eri kohderyhmien välillä, optimoimaan markkinointistrategiaa, luomaan syvempiä asiakassuhteita sekä auttaa liiketoiminnan strategisessa suunnittelussa, kun pystymme tarkemmin arvioimaan tulevan ajanjakson tuloja ja menoja.

Tyytyväinen asiakas myös todennäköisemmin suosittelee yritystä tuttavilleen.

Näin yhteistyömme etenee

Wuohella kumppanuus aloitetaan aina auditoinnilla. Auditoinnissa asiantuntijamme käy huolellisesti läpi verkkopalvelunne, mainostilinne sekä analytiikkanne. Auditoinnin yhteydessä löydämme lähestulkoon aina jotain kehitettävää.

Auditoinnin jälkeen käymme yhdessä kanssanne läpi ne seikat joihin asiantuntijamme huomio kiinnittyi, sekä järjestämme aloitushaastattelun. Aloitushaastattelun tarkoituksena on tutustuttaa asiantuntijamme teidän liiketoimintaanne sekä luoda yhteinen ymmärrys siitä mitä liiketoiminnallisia pullonkauloja teillä mahdollisesti on ja mikä tai mitkä ovat yhteistyön päätavoitteet.

Varaa ilmainen auditointi

Mitä palveluita tarjoamme?

PALVELUT >
  • Hakusanamainonta

    Varmista, että yrityksesi tuotteet ja palvelut löytyvät helposti, tehokkaasti ja oikeilla hakutermeillä Googlen ja Bingin mainosverkostoissa. Kun valitset meidät hakumainontakumppaniksesi, voit olla varma, että yrityksesi näkyy oikeille ihmisille, oikeassa paikassa ja oikealla hetkellä.

    Go
  • Somemainonta

    Maksetulla sosiaalisen median markkinoinnilla löydämme massasta helmet. Oikein kohdennetulla somemainonnalla saavutetaan bränditietoisuutta ja luodaan uusia asiakassuhteita, jotka parhaimmillaan johtavat lisääntyneeseen myyntiin sekä laadukkaampaan asiakaskokemukseen.

    Go
  • Hakukoneoptimointi

    Paranna orgaanista löydettävyyttäsi SEO:n avulla. Autamme verkkopalveluasi nousemaan hakutulosten kärkikahinoihin laadukkaan ja sisältöpohjaisen hakukoneoptimoinnin avulla. SEO on kustannustehokkain tapa kasvattaa liiketoimintaasi.

    Go
  • Shopify-verkkokaupat

    Wuohi Digital on todellinen Shopify digitoimisto, sillä kuulumme Shopifyn viralliseen ja tarkasti kuratoituun Partner Directoryyn. Meillä on lähes kymmenen vuoden kokemus eri kokoisten Shopify-verkkokauppojen rakentamisesta ja kehittämisestä.

    Go