Huipulle ei ole oikotietä.
Markkinointisuppilo – digimarkkinoinnin peruspilari numero yksi

Mikä ihmeen funneli?
Osto- ja asiakaspolku, myynti-, markkinointi- ja ostosuppilo, marketing funnel, myyntitunneli jne. Tällä rakkaalla lapsella on monta nimeä. Syystäkin, sillä markkinointisuppilot ovat kiistatta parhaimpia tapoja visualisoida ja ymmärtää asiakkaan matkaa ensimmäisestä kosketuksesta yritykseen aina ostopäätökseen asti.
Suppilo on nimetty sen muodon mukaan, joka kaventuu vaihe vaiheelta kohti ostotapahtumaa. Markkinointisuppilon vaiheet ja vaiheiden määrät voivat vaihdella eri yritysten ja tuotteiden mukaan, mutta yleisesti ottaen ne koostuvat samoista peruspilareista.

Miten se toimii?
Markkinointisuppilon, eli funnelin tarkoitus on auttaa yrityksiä ja yrityspäättäjiä hahmottamaan, miten potentiaaliset asiakkaat etenevät ostoprosessissaan ja miten markkinointistrategiaa ja sen toteutusta voidaan parantaa eri vaiheissa, jotta asiakkaat siirtyisivät sujuvasti eteenpäin suppilon eri vaiheissa.
Markkinointisuppilomalleja on monenlaisia ja niissä on vaiheita usein neljästä viiteen.
Alta löydät Wuohen oman G.O.A.T funnel™ -suppilomallin joka on luotu varta vasten palvelemaan kokonaisvaltaisen digimarkkinoinnin perustarpeita.

G.O.A.T. FUNNEL™
G.O.A.T. Funnel™ on saanut inspiraationsa AIDA-funnelista, jonka perusajatuksia hyödyntäen, olemme luoneet suppilomallin joka parhaiten palvelee asiakkaitamme digitaalisessa maailmassa. AIDA-funneliin verrattuna, olemme omassa funnelissamme halunneet painottaa laadukkaiden sisältöjen ja sisällöntuotannon merkitystä.
G.O.A.T. FUNNEL™

Tunne asiakkaitesi elinkaariarvo
Asiakassuhteiden luominen vaatii usein verta, hikeä ja kyyneliä. Ehkä ei verta kuitenkaan, mutta ainakin aikaa, rahaa ja energiaa. Siitä huolimatta monet yritykset keskittävät edelleen panoksensa mielummin uusien asiakkaiden hankintaan kuin nykyisten huolehtimiseen ja tuntemiseen. Tämä on tavallaan hyvin ymmärrettävää, mutta samalla myös joksenkin hullunkurista. Kun olemme jo kerran onnistuneet vakuuttamaan asiakkaan maksamaan meidän tuotteistamme tai palveluistamme, on kynnys uudelle ostotapahtumalle paljon pienempi ja ostopolku paljon lyhyempi. Jos siis asiakas on ollut tyytyväinen saamaansa tuotteeseen tai palveluun.
Siksi jokaisen yrityksen tulisi tuntea kuinka paljon yksittäinen asiakas tulee suurinpiirtein tuomaan tuloja yritykselle koko asiakassuhteensa aikana. Tämä auttaa priorisoimaan resursseja eri kohderyhmien välillä, optimoimaan markkinointistrategiaa, luomaan syvempiä asiakassuhteita sekä auttaa liiketoiminnan strategisessa suunnittelussa, kun pystymme tarkemmin arvioimaan tulevan ajanjakson tuloja ja menoja.
Tyytyväinen asiakas myös todennäköisemmin suosittelee yritystä tuttavilleen.

Näin yhteistyömme etenee
Wuohella kumppanuus aloitetaan aina auditoinnilla. Auditoinnissa asiantuntijamme käy huolellisesti läpi verkkopalvelunne, mainostilinne sekä analytiikkanne. Auditoinnin yhteydessä löydämme lähestulkoon aina jotain kehitettävää.
Auditoinnin jälkeen käymme yhdessä kanssanne läpi ne seikat joihin asiantuntijamme huomio kiinnittyi, sekä järjestämme aloitushaastattelun. Aloitushaastattelun tarkoituksena on tutustuttaa asiantuntijamme teidän liiketoimintaanne sekä luoda yhteinen ymmärrys siitä mitä liiketoiminnallisia pullonkauloja teillä mahdollisesti on ja mikä tai mitkä ovat yhteistyön päätavoitteet.