Performance Maxin kanavakohtainen raportointi on pitkään odotettu ominaisuus ja tämä päivitys on pian vihdoin saatavilla betatestaukseen. Päivitys vastaa Google -mainostajien toiveisiin saada enemmän läpinäkyvyyttä ja hallintaa Performance Max -kampanjoiden suorituskyvyn analysointiin eri kanavissa.
Sisällysluettelo
Performance Maxin kanavakohtainen raportointi on pitkään odotettu ominaisuus ja tämä päivitys on pian vihdoin saatavilla betatestaukseen. Päivitys vastaa Google -mainostajien toiveisiin saada enemmän läpinäkyvyyttä ja hallintaa Performance Max -kampanjoiden suorituskyvyn analysointiin eri kanavissa.
Mitä kanavakohtainen raportointi tarjoaa?
Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tarkastella kampanjoidensa suorituskykyä kanavakohtaisesti eri Google-kanavissa, kuten Search, YouTube, Display, Discover, Gmail ja Maps -mainonnassa.
Uuden Channel performance -sivun kautta voit esimerkiksi:
- Nähdä kampanjan kokonaissuorituskyvyn eri kanavissa.
- Tutkia, miten kukin kanava vaikuttaa konversiotavoitteisiisi.
- Tarkastella mainosformaatteja, kuten videoita ja tuotesyötteitä hyödyntäviä mainoksia, kanavakohtaisesti.
- Päästä käsiksi lisäraportteihin, kuten mainoksen sijoitteluraportteihin Display- ja YouTube-kanaville.
Esimerkiksi, jos jotain tiettyä tuotetta myyvä yritys huomaa saavansa hyviä tuloksia nimenomaan YouTubessa, voi se päättää panostaa enemmän videomainoksiin lisäkonversioiden saavuttamiseksi.
Miten tästä voi hyötyä digitaalisessa markkinoinnissa?
Kanavakohtainen raportointi Performance Max -kampanjoissa tuo merkittäviä hyötyjä digimarkkinointiin, koska se avaa näkyvyyden siihen, missä ja miten kampanjasi oikeasti toimii, ilman, että Googlen tuottamista automaation hyödyistä tarvitsee luopua.
Budjetin kohdentaminen tehokkaammin
Jos raportti paljastaa, että YouTube tuo alhaisen CPA:n ja Display taas ei tuota konversioita, voit säädellä kampanjoiden panostuksia sisällön/assettien tasolla (esim. videoiden lisääminen, kuvamainosten karsiminen) ja luoda erillisiä kampanjoita tietylle kanavalle (esim. pelkkä YouTube Performance Max -variaatio).
Mainossisällön optimointi
Kun näet, mitkä mainosformaatit (esim. video YouTubessa vs. kuva Display:ssä) tuottavat tuloksia, voit suunnitella paremmin kanavakohtaista luovaa materiaalia.
Raportointi ja läpinäkyvyys sidosryhmille
Erityisesti asiakastyössä tai tiimityössä on helpompaa perustella, miksi budjettia käytetään tietyllä tavalla, jonka lisäksi tarkempi raportointimalli helpottaa ROI:n ja tavoitteiden seurantaa.
🗓️ Milloin ominaisuus on saatavilla?
Kanavakohtainen raportointi tulee avoimeen betatestaukseen muutaman viikon kuluessa. Lisätietoja ja ohjeet betaan liittymiseen julkaistaan Google Marketing Live -tapahtumassa 21. toukokuuta 2025.