Tuottaako digimarkkinointisi? Varaa maksuton auditointi

MOFU

Wuohi Digital |

Tiivistelmä:

MOFU (Middle of Funnel) tarkoittaa markkinointifunnelin keskivaihetta, jossa kohdeyleisö on jo tietoinen tarpeestaan ja etsii tarkempaa tietoa mahdollisista ratkaisuista. MOFU-vaiheessa keskitytään tarjoamaan syvällisempää ja kohdennetumpaa sisältöä, kuten oppaita, webinaareja, case studyja ja vertailuja, joiden avulla potentiaalinen asiakas voi arvioida vaihtoehtoja ja ymmärtää, miksi juuri sinun tuotteesi tai palvelusi voisi olla oikea valinta.

Sisällysluettelo

    MOFU eli markkinointifunnelin keskivaihe (Middle of Funnel) on vaihe, jossa kohdeyleisö on jo tietoinen ongelmastaan tai tarpeestaan ja etsii aktiivisesti ratkaisuja. Tässä vaiheessa asiakas on siirtynyt eteenpäin pelkästä tietoisuuden herättämisestä ja haluaa syvempää tietoa, joka auttaa häntä vertailemaan vaihtoehtoja ja ymmärtämään, miksi juuri sinun tuotteesi tai palvelusi voisi olla oikea ratkaisu.

    MOFU-strategiat keskittyvät syvällisemmän ja kohdennetumman sisällön tarjoamiseen. Tällaisia sisältöjä voivat olla esimerkiksi asiantuntija-artikkelit, oppaat, case studyt, webinaarit, sähköpostisarjat ja vertailutaulukot. Niiden tarkoitus on rakentaa asiantuntijuutta, lisätä luottamusta ja antaa konkreettisia perusteluja, miksi yleisön kannattaa harkita juuri sinun tarjoamaasi ratkaisua. Esimerkiksi oppaassa “10 vinkkiä verkkokaupan myynnin kasvattamiseen” voidaan antaa käytännön työkaluja ja samalla esitellä, miten oma palvelu tukee näitä tavoitteita.

    MOFU-vaiheen sisältö ohjaa potentiaalista asiakasta syvemmälle ostopolulla ja valmistaa häntä päätöksentekoon. Tässä vaiheessa voi hyödyntää myös erilaisia liidimagneetteja, kuten ladattavia oppaita tai ilmaiskokeiluja, joiden avulla saadaan kohdeyleisöstä tarkempia tietoja ja voidaan aloittaa henkilökohtaisempi markkinointiviestintä.

    Tärkeintä MOFU:ssa on osoittaa arvoa ja erottautua kilpailijoista tarjoamalla sisältöä, joka vastaa kohderyhmän kysymyksiin ja poistaa heidän mahdollisia epäilyksiään. Vaikka myynti ei välttämättä vielä toteudu, onnistunut MOFU-strategia luo vahvan perustan BOFU-vaiheelle, jossa asiakas on valmis tekemään ostopäätöksen.