Tuottaako digimarkkinointisi? Varaa maksuton auditointi

ABM (Account Based Marketing)

Wuohi Digital |

Tiivistelmä:

ABM eli Account Based Marketing tarkoittaa tarkkaan valituille, tietyille yrityksille tai kohderyhmille suunnattua markkinointia. Yleisimmin sitä käytetään B2B-markkinoinnissa, kun potentiaalinen kohde on tiedossa.

Sisällysluettelo

    Mitä on ABM (Account Based Marketing)?

    ABM (Account Based Marketing)
    ABM eli Account Based Marketing tarkoittaa tarkkaan valituille, tietyille yrityksille tai kohderyhmille suunnattua digimarkkinointia. Yleisimmin sitä käytetään B2B-markkinoinnissa, kun potentiaalinen kohde on tiedossa.

    ABM:ssa markkinointitoimenpiteet kohdistetaan yksittäisiin asiakastileihin tai potentiaalisiin asiakastileihin. Toisin kuin perinteiset markkinointimenetelmät, joissa perinteisesti yritetään tavoittaa laaja yleisö, ABM keskittyy tarkasti valikoituihin yrityksiin tai organisaatioihin. Tavoitteena on tarjota kullekin kohdetilille räätälöityä ja erittäin henkilökohtaista markkinointia. Se on usein yhteistyötä myynnin ja markkinoinnin välillä.