Tuottaako digimarkkinointisi? Varaa maksuton auditointi

Attribuutio (Attribution)

Wuohi Digital |

Tiivistelmä:

Attribuutio tarkoittaa konversioon johtaneiden eri markkinointikanavien ja kosketuspisteiden vaikutuksen arviointia. Erilaiset attribuutiomallit määrittävät, kuinka paljon kullekin kanavalle annetaan arvoa konversion synnyttämisestä.

Sisällysluettelo

    Mitä on Attribuutio?

    Attribuutio tarkoittaa konversioon johtaneiden eri markkinointikanavien ja kosketuspisteiden vaikutuksen arviointia. Niiden avulla arvioidaan ja jaetaan arvoa eri markkinointikanaville tai -kosketuspisteille, jotka vaikuttavat asiakkaan ostopäätökseen. 

    Attribuutiot auttavat ymmärtämään, mitkä markkinointitoimenpiteet tai kanavat ovat olleet ratkaisevia asiakaspolun eri vaiheissa ja ovat siten vaikuttaneet eniten konversioon, kuten ostoon, rekisteröitymiseen tai liidin luomiseen. Se, kuinka paljon kullekin kanavalle annetaan arvoa konversion synnyttämisestä, riippuu kyseisestä attribuutiomallista. 

    Attribuutiomallien avulla yritykset voivat tunnistaa tehokkaimmat kanavat ja kampanjat, jolloin markkinointibudjettia voidaan kohdentaa paremmin.