Tuottaako digimarkkinointisi? Varaa maksuton auditointi

Attribuutiojakso

Wuohi Digital |

Tiivistelmä:

Attribuutiojakso on ajanjakso, jonka aikana tapahtuneet markkinointitoimenpiteet tai kosketuspisteet voidaan liittää tiettyyn konversioon. Tämä jakso määrittää, kuinka kauan konversiopolkuun liittyvät toiminnot otetaan huomioon attribuutiossa.

Sisällysluettelo

    Mitä on Attribuutiojakso?

    Attribuutiojakso on aikajakso, jonka aikana markkinointikanavan kosketuspisteiden(eli tapahtuneiden markkinointitoimenpiteiten) katsotaan vaikuttaneen konversioon, kuten ostopäätökseen tai muun liiketoiminnassa määritetyn tavoitteen saavuttamiseen. Tämä jakso määrittää, kuinka kauan konversiopolkuun liittyvät toiminnot otetaan huomioon attribuutiossa.

    Attribuutiojakso toimii siten, että kun asiakas näkee mainoksen tai vuorovaikuttaa brändin kanssa, markkinointijärjestelmä, kuten Google Ads, Facebook Ads tai Google Analytics, tallentaa tämän kosketuksen. Jos asiakas konvertoituu tietyn ajan sisällä tästä kosketuksesta, kyseiselle mainoskanavalle tai toimenpiteelle annetaan arvoa konversion saavuttamisesta, riippuen käytetystä attribuutiomallista. Ajanjakso tuosta ensimmäisestä kosketuksesta konversion saavuttamiseen on kyseinen attribuutiojakso.