Tuottaako digimarkkinointisi? Varaa maksuton auditointi

CMS (Content Management System)

Wuohi Digital |

Tiivistelmä:

CMS tarkoittaa sisällönhallintajärjestelmää, joka mahdollistaa verkkosivuston sisällön luomisen, muokkaamisen ja hallinnoinnin ilman, että tarvitsee osata koodata. Esimerkkejä CMS-järjestelmistä ovat WordPress, Drupal ja Joomla.

Sisällysluettelo

    Mitä on CMS (Content Management System)?

    CMS, eli sisällönhallintajärjestelmä on työkalu, jolla verkkosivuston sisältöä voi luoda, muokata ja hallita ilman edistynyttä koodauksen taitoa. Se tekee verkkosivustojen ylläpidosta sujuvaa ja mahdollistaa nopean päivityksen muuttuvissa tarpeissa. Yksi suosituimmista alustoista on WordPress, Shopify, mutta myös Drupal ja Joomla ovat laajasti käytettyjä.

    CMS-järjestelmän avulla kuka tahansa voi hallita verkkosivustoa – esimerkiksi päivittää blogia, lisätä kuvia tai julkaista uusia tuotteita verkkokauppaan. Alustat sisältävät usein lisäosia, joiden avulla toiminnallisuuksia, kuten hakukoneoptimointia tai verkkokaupan ominaisuuksia, voi laajentaa helposti.

    Digimarkkinoinnissa CMS-järjestelmä on avainasemassa, koska se tukee sekä sisällön julkaisua että verkkosivuston suorituskyvyn seurantaa. Hyvin valittu järjestelmä helpottaa hakukoneoptimointia ja mahdollistaa esimerkiksi analytiikkatyökalujen integroinnin, jolloin tiedetään, miten käyttäjät liikkuvat sivustolla ja mikä sisältö toimii parhaiten.

    CMS-järjestelmän valinta riippuu siitä, minkälaista verkkosivustoa rakennetaan ja kuinka paljon joustavuutta tarvitaan. Hyvin suunniteltu ja ylläpidetty järjestelmä ei vain helpota verkkosivuston hallintaa, vaan myös varmistaa, että käyttäjät saavat sujuvan ja houkuttelevan kokemuksen.