Tuottaako digimarkkinointisi? Varaa maksuton auditointi

Onko yrityksesi seuraava menestystarinamme?

Torpanpiha x Wuohi Digital

Yhdistämällä vahvan verkkokauppaosaamisen ja digitaalisen liiketoiminnan ymmärryksen, Wuohi Digital toteutti merkittävän uudistuksen Torpanpihan kuluttajaverkkokauppaan. Projekti sisälsi alustan siirron WooCommercesta Shopifyhin, mikä mahdollisti modernimman ja joustavamman pohjan liiketoiminnan kehittämiselle.

Uudistuksen myötä verkkokaupan käyttäjäkokemus nousi selvästi käyttäjäystävällisemmäksi: selkeämpi rakenne, sujuvammat ostopolut ja optimoitu mobiilikäyttö tukevat asiakkaita entistä paremmin. Samalla verkkokaupan suorituskyky ja nopeus parantuivat merkittävästi, mikä paitsi tehostaa sivujen latausaikoja, myös parantaa hakukonenäkyvyyttä ja konversioastetta.

Verkkokaupan ostopolun optimointi

Wuohi Digital uudisti Torpanpihan kuluttajaverkkokaupan käyttäjäystävällisemmäksi yhdistämällä syvällisen verkkokauppa- ja digitaalisen liiketoiminnan osaamisen. Lähtökohtana oli ymmärrys sivuston käyttötarkoituksesta ja sen tuottamasta arvosta asiakkaalle. Tämän pohjalta ostopolku rakennettiin niin, että konversiopisteet ovat asiakkaille mahdollisimman selkeitä, helppokäyttöisiä ja käteviä.

Uudistus heijastaa Wuohi Digitalin visiota verkkokaupan perustekijöistä: käyttäjä- ja hakukoneystävällisyys, selkeä ja tunnistettava visuaalinen ilme, saumaton responsiivisuus, huippuluokan suorituskyky sekä laadukas, oikein kohdennettu sisältö. Nämä yhdessä muodostavat pohjan verkkopalvelulle, joka ei ainoastaan näytä hyvältä, vaan myös konvertoi tehokkaasti.

Lähtökohdat asiakkuuteen

Torpanpihalla huomattiin, että verkkokaupan ostopolkua oli mahdollista tehostaa. Vaikka sivusto oli visuaalisesti kaunis ja brändin ilmeen mukainen, se ei tarjonnut käyttäjilleen riittävän selkeää ja sujuvaa ostokokemusta – asia, joka on olennaista toimivan verkkokaupan kannalta.

Ratkaisuksi päätettiin optimoida ostopolkua luomalla selkeitä ja helppokäyttöisiä konversiopisteitä, jotta asiakkaiden ostaminen olisi mahdollisimman vaivatonta ja tehokasta. Samalla sivustolle lisättiin verkkokaupalle olennaisia elementtejä, jotka paransivat käytettävyyttä ja tukivat kokonaisvaltaista asiakaskokemusta.

Wuohi Digital valikoitui kumppaniksi projektin toteuttamiseen, koska Torpanpiha koki vision esitetyn selkeästi ja ymmärrettävästi. Ratkaisuehdotukset vastasivat juuri niihin haasteisiin, jotka olivat asiakkaalle merkityksellisiä. Lisäksi digitoimiston ketteryys ja avoin, läsnäoleva kommunikointityyli loivat positiivisen pohjan yhteistyölle ja veivät projektin onnistuneesti maaliin.

Torpanpihan ostopolun ymmärtäminen

Projekti käynnistettiin käytännönläheisesti tutkimalla Torpanpihan sen hetkistä kohdeyleisöä ja heidän ostopolkuaan verkkopalvelussa. Prosessissa pyrittiin asettumaan asiakkaan asemaan ja analysoimaan suunnitelmallisesti hänen päätöksentekoaan. Tätä tukemaan hyödynnettiin myös dataan perustuvia työkaluja, kuten Google Analyticsia, joiden avulla ostopolkua tarkasteltiin muun muassa Conversion Rate Optimization (CRO) -näkökulmasta.

Analyysissa kävi ilmi, että tuotesivut olivat sisällöltään hyvin informatiivisia ja tekstipainotteisia, mutta niistä puuttui selkeä kategorisointi ja tuotteiden hahmoteltu rakenne, jotka ovat tyypillisiä käyttäjäystävällisessä verkkokaupassa. Tämä hankaloitti navigointia ja heikensi ostokokemusta. Ratkaisuksi keskityttiin sivuston rakenteen selkeyttämiseen ja tuotekategorioiden luomiseen, jotta asiakkaat löytävät helpommin tarvitsemansa tuotteet.

Käyttäjäkokemuksen parantamisen keskiössä oli asiakkaiden tarpeiden ja haasteiden ymmärtäminen jokaisessa ostopolun vaiheessa. Näin saatiin arvokasta tietoa siitä, missä kohdin muutoksia tarvittiin ja millä tavoin asiakaspolkua voitiin kehittää entistä sujuvammaksi.

Digilähtöiset ratkaisut

  • 1. Käyttäjäystävällinen rakenne ja selkeä navigaatio

    Rakensimme verkkokaupan navigaation uusiksi, jotta asiakkaiden olisi helpompi löytää etsimänsä tuotteet. Sivustolle luotiin selkeä tuotekategorisointi, ja etusivulle lisättiin ohjaavia CTA-painikkeita, jotka johdattavat suoraan ostamisen kannalta tärkeisiin sisältöihin. Näin asiakkaat löytävät tuotteet nopeammin ja ostopolku pysyy yksinkertaisena ja loogisena.

  • 2. Ostoskorin toiminnallisuudet ja ostamisen sujuvuus

    Ostotapahtumaa virtaviivaistettiin tekemällä tuotteiden lisäämisestä ostoskoriin huomattavasti helpompaa. Lisäksi toteutimme räätälöidyn multa- ja katelaskurin, jonka avulla asiakkaat voivat helposti arvioida tarvitsemansa määrän ennen tilausta. Laskuri nopeuttaa ostopäätöstä ja varmistaa, että asiakas saa heti oikean määrän tuotteita ilman erillistä arviointia tai lisäkyselyjä.

  • 3. Suorituskyky ja asiakaslähtöiset ratkaisut

    Siirto WooCommercesta Shopifyhin nosti verkkokaupan nopeuden ja teknisen suorituskyvyn uudelle tasolle. PageSpeed Insights -tulokset nousivat vihreälle sekä mobiilissa että desktopissa. Lisäksi sivuston tekninen pohja mahdollistaa jatkossa entistä paremman skaalautuvuuden ja uusien ominaisuuksien lisäämisen asiakaslähtöisesti.

Shopify-verkkokauppa?

Ota yhteyttä lomakkeella!

Onnistunut lopputulos

Koska konversiopisteitä on nyt luotu huomattavasti enemmän ja selkeämmin aikaisempaan verrattuna, tulee konversioiden mittaaminen ja analytiikan seuranta olemaan jatkossa entistä toimivampaa. Mittaamisen avulla näemme selkeästi, mitkä konversiopisteet toimivat ja mitkä eivät. Tämä mahdollistaa dataan pohjautuvien seuraavien askeleiden ottamisen.

Kuten asiakkaan toive tämänkaltaiselle projektille yleisesti katsottuna on, on päätavoite helpottaa asiakkaan verkkokaupan prosessia ja sitä kautta clousata kauppoja entistä tehokkaammin. Paransimme sekä asiakaskokemusta että verkkokaupan konversioastetta, mikä tekee ostamisesta sujuvampaa ja tehokkaampaa jatkossa.

Torpanpihan näkökulmasta ostopolku vaikuttaa nyt selkeämmältä. Tulevaisuudessa jatketaan yhteistyötä Torpanpihan kanssa ostopolun optimoinnin parissa. Olemme Wuohi Digitalilla mukana viikoittain ja analysoimme jatkuvasti toiminnan tuloksia. Ostopolun optimoinnin lisäksi, Wuohi Digital ja Torpanpiha jatkaa yhteistyötä maksetulla monikanavamarkkinoinnilla (Google + Meta -kanavia hyödyntäen), joka mahdollistaa monipuolisen ja tehokkaan markkinointistrategian. Yhdistämällä eri kanavia voimme laajemmin tavoittaa eri yleisöjä läpi ostopolun.

Näiden periaatteiden avulla verkkokauppa voi tarjota erinomaisen asiakaskokemuksen, joka lisää asiakastyytyväisyyttä, sitoutumista ja lopulta myyntiä.

Vakuutuitko? Pyydä tarjous Shopify-kaupasta

Aloitamme jokaisen Shopify -verkkokauppaprojektin perusteellisella kartoituksella, jossa analysoimme kohdeyleisönne, tuotevalikoimanne, brändi-identiteettinne ja kilpailuympäristönne, jotta voimme luoda verkkokaupan, joka erottuu kilpailijoista ja houkuttelee asiakkaita.

Tarjoamme asiakkaillemme verkkokaupparatkaisuja, jotka auttavat menestymään verkossa. Yhdistämme teknisen osaamisemme, luovuutemme sekä syvällisen ymmärryksemme digitaalisesta kaupankäynnistä luodaksemme asiakkaidemme tarpeisiin sopivan ja kilpailukykyisen verkkokaupparatkaisun.

Pyydä tarjous Shopify-kaupasta

Mitä palveluita tarjoamme?

PALVELUT >
  • Hakusanamainonta

    Varmista, että yrityksesi tuotteet ja palvelut löytyvät helposti, tehokkaasti ja oikeilla hakutermeillä Googlen ja Bingin mainosverkostoissa. Kun valitset meidät hakumainontakumppaniksesi, voit olla varma, että yrityksesi näkyy oikeille ihmisille, oikeassa paikassa ja oikealla hetkellä.

    Go
  • Somemainonta

    Maksetulla sosiaalisen median markkinoinnilla löydämme massasta helmet. Oikein kohdennetulla somemainonnalla saavutetaan bränditietoisuutta ja luodaan uusia asiakassuhteita, jotka parhaimmillaan johtavat lisääntyneeseen myyntiin sekä laadukkaampaan asiakaskokemukseen.

    Go
  • Hakukoneoptimointi

    Paranna orgaanista löydettävyyttäsi SEO:n avulla. Autamme verkkopalveluasi nousemaan hakutulosten kärkikahinoihin laadukkaan ja sisältöpohjaisen hakukoneoptimoinnin avulla. SEO on kustannustehokkain tapa kasvattaa liiketoimintaasi.

    Go
  • Shopify-verkkokaupat

    Wuohi Digital on todellinen Shopify digitoimisto, sillä kuulumme Shopifyn viralliseen ja tarkasti kuratoituun Partner Directoryyn. Meillä on lähes kymmenen vuoden kokemus eri kokoisten Shopify-verkkokauppojen rakentamisesta ja kehittämisestä.

    Go