Onko yrityksesi seuraava menestystarinamme?

Verkkokaupan ostopolun optimointi
Wuohi Digital uudisti Torpanpihan kuluttajaverkkokaupan käyttäjäystävällisemmäksi yhdistämällä syvällisen verkkokauppa- ja digitaalisen liiketoiminnan osaamisen. Lähtökohtana oli ymmärrys sivuston käyttötarkoituksesta ja sen tuottamasta arvosta asiakkaalle. Tämän pohjalta ostopolku rakennettiin niin, että konversiopisteet ovat asiakkaille mahdollisimman selkeitä, helppokäyttöisiä ja käteviä.
Uudistus heijastaa Wuohi Digitalin visiota verkkokaupan perustekijöistä: käyttäjä- ja hakukoneystävällisyys, selkeä ja tunnistettava visuaalinen ilme, saumaton responsiivisuus, huippuluokan suorituskyky sekä laadukas, oikein kohdennettu sisältö. Nämä yhdessä muodostavat pohjan verkkopalvelulle, joka ei ainoastaan näytä hyvältä, vaan myös konvertoi tehokkaasti.

Lähtökohdat asiakkuuteen
Torpanpihalla huomattiin, että verkkokaupan ostopolkua oli mahdollista tehostaa. Vaikka sivusto oli visuaalisesti kaunis ja brändin ilmeen mukainen, se ei tarjonnut käyttäjilleen riittävän selkeää ja sujuvaa ostokokemusta – asia, joka on olennaista toimivan verkkokaupan kannalta.
Ratkaisuksi päätettiin optimoida ostopolkua luomalla selkeitä ja helppokäyttöisiä konversiopisteitä, jotta asiakkaiden ostaminen olisi mahdollisimman vaivatonta ja tehokasta. Samalla sivustolle lisättiin verkkokaupalle olennaisia elementtejä, jotka paransivat käytettävyyttä ja tukivat kokonaisvaltaista asiakaskokemusta.
Wuohi Digital valikoitui kumppaniksi projektin toteuttamiseen, koska Torpanpiha koki vision esitetyn selkeästi ja ymmärrettävästi. Ratkaisuehdotukset vastasivat juuri niihin haasteisiin, jotka olivat asiakkaalle merkityksellisiä. Lisäksi digitoimiston ketteryys ja avoin, läsnäoleva kommunikointityyli loivat positiivisen pohjan yhteistyölle ja veivät projektin onnistuneesti maaliin.

Torpanpihan ostopolun ymmärtäminen
Projekti käynnistettiin käytännönläheisesti tutkimalla Torpanpihan sen hetkistä kohdeyleisöä ja heidän ostopolkuaan verkkopalvelussa. Prosessissa pyrittiin asettumaan asiakkaan asemaan ja analysoimaan suunnitelmallisesti hänen päätöksentekoaan. Tätä tukemaan hyödynnettiin myös dataan perustuvia työkaluja, kuten Google Analyticsia, joiden avulla ostopolkua tarkasteltiin muun muassa Conversion Rate Optimization (CRO) -näkökulmasta.
Analyysissa kävi ilmi, että tuotesivut olivat sisällöltään hyvin informatiivisia ja tekstipainotteisia, mutta niistä puuttui selkeä kategorisointi ja tuotteiden hahmoteltu rakenne, jotka ovat tyypillisiä käyttäjäystävällisessä verkkokaupassa. Tämä hankaloitti navigointia ja heikensi ostokokemusta. Ratkaisuksi keskityttiin sivuston rakenteen selkeyttämiseen ja tuotekategorioiden luomiseen, jotta asiakkaat löytävät helpommin tarvitsemansa tuotteet.
Käyttäjäkokemuksen parantamisen keskiössä oli asiakkaiden tarpeiden ja haasteiden ymmärtäminen jokaisessa ostopolun vaiheessa. Näin saatiin arvokasta tietoa siitä, missä kohdin muutoksia tarvittiin ja millä tavoin asiakaspolkua voitiin kehittää entistä sujuvammaksi.
Digilähtöiset ratkaisut
Shopify-verkkokauppa?
Ota yhteyttä lomakkeella!

Onnistunut lopputulos
Koska konversiopisteitä on nyt luotu huomattavasti enemmän ja selkeämmin aikaisempaan verrattuna, tulee konversioiden mittaaminen ja analytiikan seuranta olemaan jatkossa entistä toimivampaa. Mittaamisen avulla näemme selkeästi, mitkä konversiopisteet toimivat ja mitkä eivät. Tämä mahdollistaa dataan pohjautuvien seuraavien askeleiden ottamisen.
Kuten asiakkaan toive tämänkaltaiselle projektille yleisesti katsottuna on, on päätavoite helpottaa asiakkaan verkkokaupan prosessia ja sitä kautta clousata kauppoja entistä tehokkaammin. Paransimme sekä asiakaskokemusta että verkkokaupan konversioastetta, mikä tekee ostamisesta sujuvampaa ja tehokkaampaa jatkossa.
Torpanpihan näkökulmasta ostopolku vaikuttaa nyt selkeämmältä. Tulevaisuudessa jatketaan yhteistyötä Torpanpihan kanssa ostopolun optimoinnin parissa. Olemme Wuohi Digitalilla mukana viikoittain ja analysoimme jatkuvasti toiminnan tuloksia. Ostopolun optimoinnin lisäksi, Wuohi Digital ja Torpanpiha jatkaa yhteistyötä maksetulla monikanavamarkkinoinnilla (Google + Meta -kanavia hyödyntäen), joka mahdollistaa monipuolisen ja tehokkaan markkinointistrategian. Yhdistämällä eri kanavia voimme laajemmin tavoittaa eri yleisöjä läpi ostopolun.
Näiden periaatteiden avulla verkkokauppa voi tarjota erinomaisen asiakaskokemuksen, joka lisää asiakastyytyväisyyttä, sitoutumista ja lopulta myyntiä.

Vakuutuitko? Pyydä tarjous Shopify-kaupasta
Aloitamme jokaisen Shopify -verkkokauppaprojektin perusteellisella kartoituksella, jossa analysoimme kohdeyleisönne, tuotevalikoimanne, brändi-identiteettinne ja kilpailuympäristönne, jotta voimme luoda verkkokaupan, joka erottuu kilpailijoista ja houkuttelee asiakkaita.
Tarjoamme asiakkaillemme verkkokaupparatkaisuja, jotka auttavat menestymään verkossa. Yhdistämme teknisen osaamisemme, luovuutemme sekä syvällisen ymmärryksemme digitaalisesta kaupankäynnistä luodaksemme asiakkaidemme tarpeisiin sopivan ja kilpailukykyisen verkkokaupparatkaisun.